כלורלה מלכת האצות 

מהי כלורלה?

כלורלה הי אצת מים מתוקים בת 2.5 ביליון שנים.
יש מעל 30 מינים שונים של כלורלה, אך שני סוגים – Chlorella vulgaris ו- Chlorella pyrenoidosa – הם הנפוצים ביותר.
הפרופיל התזונתי של הכלורלה הוא מהמרשימים ביותר שיש ולכן היא נחשבת כמזון על.

מה הכלורלה מכילה?

חלבון:
כלורלה מכילה כ – 50-60% חלבון, זהו מקור חלבון שלם, כלומר הוא מכיל את כל תשע חומצות האמינו החיוניות.

חומצות גרעין חשובות לביית DNA ו RNA   

כלורלה מכילה חומצות גרעין חשובות לבנית DNA ו RNA ולכן היא מתאימה לנשים בהריון ולנשים מניקות.

ויטמינים

כלורלה מכילה שפע של ויטמינים בינהם:  ויטמיני B, ויטמין A,  ויטמין E.
כלורלה הינה מקור טוב לברזל, הכלורלה יכולה לספק בין 6-40% מהצריכה היומית שלך.
הכלורלה היא מקור מצוין לוויטמין C, המסייע לכם לספוג ברזל.
כלורלה מספקת כמויות קטנות של מגנזיום, אבץ, נחושת, אשלגן, סידן, וחומצה פולית.

נוגדי חמצון  

הכלורלה מכילה תאים ירוקים זעירים שמספקים מגוון רחב של נוגדי חמצון.

אומגה 3:

כמו באצות אחרות, כלורלה מכילה אומגה 3.

3 גרם כלורלה מספקים 100 מ"ג אומגה.

סיבים

כלורלה מכילה כמויות גדולות של סיבים  ויכולה להוות מקור טוב לסיבים תזונתיים.

 אינה מכילה יוד  

כלורלה אינה מכילה יוד ולכן מתאימה גם לאנשים הסובלים מבעיות בלוטת הטריס.

חומצות גרעין

 כלורלה מכילה  CGF-CLLORELA GROTH FACOR -אלו חומצת גרעין המסיעת לגדילת ילדים ולעיכוב תהליכי הזדקנות אצל מבוגרים.

 כלורלה מנקה מתכות כבדות

מחקרים מצביעים על כך שכלורלה יכולה לסייע בהסרת מתכות כבדות ותרכובות מזיקות.
מתכות מסוימות חיוניות לגופינו כשהן מצויות בכמויות קטנות, כמו ברזל ונחושת, אך הצטברות מתכות כמו: קדמיום, עופרת, ואלמגן שנמצא בסתימות שיניים, עלולות להיות רעילות.
כשהן נמצאות בכמויות גדולות הן עלולות לזהם את הכבד, הכליות, והמוח. 
מחקר שנערך מצא שהכלורלה מפחיתה את הרעילות בכבד בכליות  ובמוח.
בנוסף הוכח כי הכלורלה מסייעת בהפחתת כמות הכימיקלים המזיקים הנמצאים לעתים במזונות.

חיזוק המערכת החיסונית

המערכת החיסונית עוזרת לשמור על בריאותנו על ידי הרחקה וסילוק של זיהומים.
המערכת החיסונית הינה מערכת המורכבת ממספר מנגנונים ותאים שנכנסים לפעולה כאשר פולש נכנס לגופך.
מחקר נוסף מצא שגברים ייצרו יותר נוגדנים בעת נטילת כלורלה לעומת קבוצת ביקורת שלקחה פלצבו.
במחקר נוסף, שנערך במשך שמונה שבועות, בקרב בוגרים בריאים שלקחו כלורלה, נמצא שאותם נבדקים שלקחו כלורלה הראו סמנים של פעילות חיסונית מוגברת.
מחקרים מצאו שהכלורלה מגבירה את התגובה החיסונית, אם כי חשוב לציין שאין מספיק מחקרים בכדי לקבוע זאת בודאות. לקריאת המחקר 

הורדת כולסטרול

הכלורלה מכילה:ניאצין, וויטמין B, הידועים כמורידי כולסטרול.
כמו כן הכלורלה מכילה סיבים תזונתיים, שעוזרים להורדת כולסטרול וקרוטנואידים: שהוכח כי הם מורידים באופן טבעי את הכולסטרול.
הכלורלה מכילה נוגדי חימצון שעוזרים במניעת חמצון של כולסטרול- LDL, שידוע כתורם למחלות לב.
מספר מחקרים שנעשו הראו שכלורלה יכולה לעזור בהורדת הכולסטרול.
מחקר נוסף מצא שלקיחת 5–10 גרם כלורלה מדי יום הורידה כולסטרול – LDL וטריגליצרידים בקרב אנשים עם לחץ דם גבוה ו / או כולסטרול גבוה.

כלורלה כנוגד חמצון

הכלורלה מכילה נוגדי חימצון שיכולים למנוע סיבוכי סכרת.
הכלורלה מכילה מספר תרכובות שנחשבות לנוגדי חמצון, כמו :כלורופיל, ויטמין C, בטא-קרוטן, ליקופן ולוטאין.
נוגדי חמצון אלה יכולים לעזור במאבק במחלות כרוניות רבות.
נראה כי חלק מנוגדי החמצון הללו מפחיתים את ייצורם של – Advanced glycation end products, שהם התוצרים הסופיים (בלתי הפיכים) שנוצרים מסכרור של חומצות אמינו, שיוצרים רבים מהסיבוכים של סוכרת.

מחקר נוסף הראה כי תוספי כלורלה העלו את רמות נוגדי החמצון בקרב מעשני סיגריות כרוניות, אוכלוסייה בסיכון גבוה יותר לנזק חמצוני.

מסייע בשמירה על לחץ הדם

כלורלה עשוייה לסייע בקידום בריאות הלב והכליות, החיוניים ללחץ דם תקין.
במחקר שנעשה על אנשים עם לחץ דם גבוה, נבדקו 2 קבוצות –
האחת נטלה ארבעה גרם כלורלה מדי יום במשך 12 שבועות והקבוצה השנייה קיבלה פלצבו.
הקבוצה שלקחה כלורלה הראתה מדדי לחץ דם נמוך יותר לעומת הקבוצה שלקחה את הפלצבו.
מחקר קטן נוסף בקרב גברים בריאים הראה, שלקיחת תוספי כלורלה הפחיתה את הנוקשות בעורקים, גורם המשפיע על לחץ הדם.
ההסבר לכך הוא שחלק מחומרי ההזנה של כלורלה, כולל ארגינין, אשלגן, סידן ואומגה 3, מסייעים לשמור על לחץ הדם ועל בריאות העורקים.

כלורלה יכולה לשפר את רמות הסוכר בדם

מחקרים הראו כי כלורלה עשויה לעזור להוריד את רמות הסוכר בדם.
מחקר אחד מצא כי נטילת כלורלה במשך 12 שבועות הורידה את רמות הסוכר בדם בצום, בקרב אנשים בריאים וגם אצל אלו הנמצאים בסיכון גבוה למחלות הקשורות לאורח חיים.
מחקרים אחרים הראו כי תוספת של כלורלה משפרת את רמות הסוכר בדם ומגבירה את הרגישות לאינסולין, בקרב חולים במחלת כבד שומנית לא אלכוהולית.
חשוב לציין שאין עדיין מספיק מחקרים בכדי לקבוע באופן חד משמעי שכדאי ליטול כלורלה כדי לנהל את רמת הסוכר בדם.
אך ממצאי המחקרים שנעשו עד כה מצביעים שזה יכול לעזור בשילוב עם טיפולים אחרים.

כלורלה  עשויה לעזור במחלות נשימה

ניהול מחלות נשימה כמו אסטמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) מחייב לעיתים קרובות שליטה ברמת הדלקת.
לכלורלה ישנם כמה מרכיבים שיכולים לעזור להפחית את הדלקת והיא מכילה נוגדי החמצון שתורמים להפחתת הדלקת.
מחקר מצא שתוספי כלורלה שיפרו את מצב נוגדי החמצון בקרב חולי COPD, אך זה לא תורגם לשיפור ביכולת הנשימה.
יש צורך במחקרים נוספים כדי לקבוע את השפעתה האמיתית של כלורלה על מצבי נשימה, אך  ללא ספק כלורלה עשויה לעזור בדלקת.

כלורלה עשויה לשפר את הסיבולת האירובית

מחקר בדק את השפעת הכלורלה על סיבולת אירובית והראה השפעה חיובית.
החוקרים העניקו לקבוצה של צעירים שישה גרם כלורלה ולקבוצה נוספת פלצבו מדי יום במשך ארבעה שבועות.
בסוף המחקר, קבוצת הכלורלה הראתה יכולת משופרת להרוות את ריאותיהם בחמצן, המהווה מדד לסיבולת.
קבוצת הפלסבו לא הראתה שינויים בסיבולת.
השפעה זו יכולה לנבוע מתכולת חומצת האמינו המסועפת של כלורלה.
חומצות אמיניות מסועפות הן אוסף של שלוש חומצות אמינו, שנמצאו בשיפור ביצועים אירוביים במחקרים שונים.

יתרונות פוטנציאליים נוספים שיש לכלורלה

להלן כמה היתרונות שעשויות להיות לכלורלה :
משפר את בריאות עיניים: כלורלה מכילה לוטאין וזקסנטין, שני קרוטנואידים המגנים על העין ומורידים את הסיכון לניוון מקולרי.
הכלורלה תומכת בבריאות הכבד: הוכח כי תוספי כלורלה משפרים את סמני בריאות הכבד בקרב אנשים הסובלים ממחלות כבד. אם זאת, לא ברור אם יש תועלת עבור אנשים בריאים.
שיפור העיכול : מקורות רבים טוענים כי כלורלה מקלה על העיכול ומפחיתה את הנפיחות.
אם זאת, אף מחקר לא אימת טענה זו.
כלורלה יכולה להקל על כאבי מחזור PMS.

כלורלה נחשבה "כבטוחה"ומאושרת לשימוש  על ידי ה- FDA.

סיכום:

בעולם של היום הרווי בחומרים משמרים וזיהום אוויר, ניתן להעזר בכלורלה בכדי להפחית את הצטברות הרעלים בגופינו.
נוסף על כך הכלורלה מכילה ויטמינים ומינרלים רבים, והיא יכולה לשמש כתוסף תזונה לכול אלו שתזונתם אינה מאוזנת.
חשוב לוודא שהכלורלה מגיע ממקור מוסמך ושהיא עומדת בתנאי יצור המוכרים ומאושרים ע"י רשויות הבריאות.

לקריאת מחקרים על כלורלה לחץ כאן

שלחו הודעה