דיקור סיני הפרעות שינה

79% מהאנשים ישנים פחות משבע שעות שזה מספר השעות המומלצות לשינה.

נשים ישנות יותר – גברים ישנים בממוצע  5 שעות ו 45 דקות, ואילו נשים ישנות בממוצע  6 שעות ו 9 דקות.

50%  מהאנשים דיווחו על שימוש קבוע בתערובת של שני עזרי שינה או יותר בלילה, כגון תרופות מרשם, כדורי שינה ללא מרשם או תרופות צמחיות / תוספי מזון לשינה.

20% מהמבוגרים סובלים מנדודי שינה כרוניים, שנמשכים חודשים ואף שנים. עבור אלו הסובלים מנדודי שינה כרוניים, הנושא מאיים על בריאותם ורווחתם הכללית. הסיכון לנדודי שינה גדול יותר אם:

את אישה – בכל גיל

אתה מעל גיל 60

יש לך מצב בריאותי נפשי או פיזי

אתה נתון בלחץ רב מדי יום

שינה יכולה להיות אחת ההנאות הגדולות בחיים, או אחד התסכולים הגדולים שיש.

רוב המבוגרים הבריאים זקוקים ל-7-9 שעות שינה בלילה כדי לתפקד במיטבם.

תסמינים של נדודי שינה

איגוד השינה האמריקני מעריך כי 50-70 מיליון מבוגרים בארה"ב, סובלים מהפרעת שינה כלשהי. הפרעת השינה הנפוצה ביותר היא נדודי שינה, המאופיינת בבעיות בהירדמות ובהישארות שינה. תסמיני נדודי שינה עשויים לכלול:

קושי להירדם בלילה

התעוררות לעתים קרובות במהלך הלילה

התעוררות מוקדם מידי ללא הצלחה להירדם

הרגשת עיפות גם אחרי שנת לילה

עייפות בשעות היום, תחושת חוסר ריכוז

עצבנות, דיכאון או חרדה

קושי להתמקד במשימות או אובדן זיכרון

טעויות מוגברות וסיכון לתאונות

דאגות מתמשכות לגבי שינה

בשנת 2017, מעבדות SleepScore פרסמו את מחקר השינה הצרכני הגדול ביותר בהיסטוריה, שמוכיח כי מעטים האנשים שבאמת מקבלים את כמות המנוחה המינימלית הדרושה להם על מנת להישאר בריאים. למרבה המזל, יש הרבה תרופות ודרכים טבעיות שיעזרו לכם לישון טוב יותר בלילה, כאשר אחת מהן היא דיקור סיני.

כיצד דיקור סיני יכול לעזור לשינה  באיכות טובה יותר ?

בשנת 2014, ה- CDC (המרכז לבקרת מחלות) הכריז על מחסור בשינה כמגיפה בבריאות הציבור.

מחסור בשינה גובה מחיר גבוה מהגוף והנפש.

כאשר בוחנים את ההשפעה האמיתית של מחסור בשינה, נראה שיש לזה השפעות על הגוף שלך – מבפנים ומבחוץ. אנו רואים את סימני חוסר השינה מתבטאים כל בוקר במראה לאחר לילה חסר מנוחה או ללא שינה. גוון עמום, עור יבש, שקיות ועיגולים כהים מתחת לעינינו.

בשנת 2013, מחקר באוניברסיטה שהוזמן על ידי אסתי לאודר, היה הראשון שקשר סופית בין שינה גרועה לבין סימנים מוגברים של הזדקנות העור והתאוששות איטית יותר ממגוון מצבי לחץ סביבתי.

לקריאת המחקר

כול מי שסובל מבעיות שינה  מרגיש את זה. אנרגיה נמוכה, עייפות, מתח וחרדה ודאגות  האם אוכל לישון הלילה? האם אצטרך להעזר בתרופות ללא מרשם או בהתרופות שינה במרשם?

בעוד שתרופות לשינה עשויות להועיל בהתמודדות עם נדודי שינה והפרעות שינה אחרות בטווח הקצר, הן בדרך כלל אינן מומלצות לשימוש ארוך טווח.
תרופות לשינה יכולות להיות ממכרות פיזית ופסיכולוגית, ומגיעות עם כמה תופעות לוואי פוטנציאליות חמורות וסיכונים בריאותיים.

למעשה, חוקרים מצאו כי אנשים הנוטלים תרופות שינה מסוימות ותרופות שינה ללא מרשם  היו בסיכון גבוה פי חמישה למות במהלך המחקר בן 2.5 השנים, בהשוואה לאלו שלא נטלו תרופות לשינה.

זה סיכון די גדול, אין פלא שכל כך הרבה אנשים זורקים את הגלולות ופונים לטיפולים אלטרנטיביים בחיפושם אחר שינה איכותית.

מחקר קליני שהתפרסם בפברואר 2018, על ידי חוקרים מאוניברסיטת לרפואה סינית ג'ה-ג'יאנג מצא כי הדיקור יעיל יותר מחלק מסוגי התרופות שניתנות באופן שגרתי לטיפול באינסומניה.

למרות שגודל המדגם היה קטן יחסית לניסויים קליניים כאלו, הנתונים מצביעים בברור שדיקור סיני הינה שיטת טיפול יעילה לבעיות שינה.

הגיל הממוצע של הנבדקים הקליניים היה סביב גיל 50 – 53. חולים בקבוצת הטיפול עברו שילוב של דיקור סיני קונבנציונאלי בסגנון של נקודות גוף ואוריקולותרפיה דיקור להפעלת נקודות חשובות באזור האוזן.

מחקר נוסף שנערך על ידי חוקרי הרפואה הסינית המסורתית בבית החולים השני של מחוז יואקסיו, מצא כי הדיקור יעיל יותר מאשר תרופות מסוג בנזודיאזפינים.

אז איך דיקור עובד?

לא רק שדיקור סיני עוזר לשינה טובה יותר, הוא גם יכול לטפל בתופעות שמשאירות אותכם ערים בלילה ולהגיע לשורש הבעיה שבגללן תופעות אלו מתרחשות מלכתחילה.

הדיקור המסורתי משתמש במחטים זעירות המוחדרות לנקודות דיקור בגוף כדי להחזיר את האיזון, להקל על הכאב, הלחץ והחרדה, לשפר את השינה ולשפר את הרווחה הכללית.

כאשר האיזון המערכתי מוחזר, הסימפטומים נעלמים ומתקבלת בריאות כללית טובה יותר.

בדיקור היפני  האבחון נעשה ע"י לחיצה ובדיקה של אזורי רפלקס בגוף, המשקפים את המערכות הפנימיות של הגוף. בדיקור היפני החדרת המחטים נעשית בצורה מאוד שטחית, ובטיפול זה נעזרים במוקסה ישירה על מנת לגרות ולהפעיל את נקודות הדיקור.

בדיקור בלייזר משתמשים בלייזר רך בכדי להפעיל  את נקודות הדיקור. הטיפול בלייזר רך אינו כולל החדרת מחטים והוא טיפול יעיל ובטוח.

מה  הן הדברים שמחזיקים אותנו  ערים בלילה ?

הקצב הבלתי פוסק של 24/7 ולחצי העולם של ימינו אומר שהשינה חשובה אפילו יותר לבריאותנו הכללית ולרווחתנו מאי פעם. חוסר שינה עלול לפגוע בשיפוט, בתיאום ובזמני התגובה באותה מידה שבשיכרות, מה שמעלה את הסיכון לתאונות בבית, במקום העבודה ובדרך. להלן האשמים הנפוצים ביותר:

לחץ. דאגות מהעבודה, מהלימודים, מהבריאות, ההכסף או המשפחה יכולים לגרום לכם להיות מוטרדים ולהקשות על שנתכם.

אירועי חיים טראומטיים וחיים במתח כמו מוות או מחלה של אדם אהוב, גירושין או אובדן עבודה יכולים גם הם לגרום לנדודי שינה.

קפאין, ניקוטין ואלכוהול, קפה, תה, קולה ומשקאות אחרים המכילים קפאין הם ממריצים. הימנע משתיית משקאות אלה בשעות אחר הצהריים המאוחרות או הערב. ניקוטין הוא עוד חומר ממריץ שיכול להפריע לשינה. אלכוהול יכול לעזור לכם להירדם, אך מונע מכם להגיע לשלבי שינה עמוקים ואיכותיים יותר, בנוסף הוא עשוי לגרום לכם להתעורר באמצע הלילה.

עבודה במשמרות ליליות וג'ט לג יכולה לפגוע בריתמוס של השינה.

הרגלי שינה גרועים – מחשבים, טלוויזיות, משחקי וידאו, סמארטפונים ומסכים אלקטרוניים אחרים לפני השינה עלולים לשבש את מחזור השינה שלכם. תנומות, פעילויות מעוררות לפני השינה, סביבת שינה לא נוחה, ושימוש במיטה לעבודה, אכילה או צפייה בטלוויזיה מעידים גם על הרגלי שינה גרועים.

הפרעות בבריאות הנפש. הפרעות חרדה כמו PTSD (הפרעת דחק פוסט טראומטית) עלולות לשבש את השינה. נדודי שינה קשורים קשר הדוק גם לדיכאון ולהפרעות נפשיות אחרות.

תרופות – כמה תרופות מרשם כמו תרופות נוגדות דיכאון מסוימות, אסטמה או תרופות ללחץ דם עלולות לשבש את השינה. תרופות ללא מרשם, תרופות לאלרגיה ולהצטננות, ומוצרי הרזיה מכילים לעיתים קרובות קפאין וממריצים אחרים העלולים לשבש את השינה.

מצבים רפואיים – חלק מהמצבים הקשורים לנדודי שינה כוללים כאבים כרוניים, סרטן, סוכרת, מחלות לב, אסטמה, מחלת ריפלוקס במערכת העיכול (GERD), בלוטת התריס, (פעילות יתר של בלוטת התריס), מחלת פרקינסון ומחלת אלצהיימר.

הפרעות הקשורות בשינה – דום נשימה בשינה הוא הפרעה חמורה שגורמת לך להפסיק לנשום מעת לעת במהלך הלילה, ולהפריע לשינה. תסמונת רגליים חסרת מנוחה מאופיינת בתחושות לא נעימות ברגליים, יחד עם רצון שכמעט אי אפשר לעמוד בפניו להזיז אותן, מה שעשוי למנוע את הירדמותך או הישארות לישון.

מה שמחסור בשינה לטווח הארוך עושה לגופנו מדאיג עוד יותר. מחקרים ודוחות מרובים מגלים שהפרעות שינה לא מטופלות עלולות לגרום ל:

ביצועים נמוכים יותר בעבודה או בבית הספר.

זמן תגובה איטי בנהיגה וסיכון גבוה יותר לתאונות.

הפרעות בריאות הנפש כמו דיכאון, חרדה או שימוש בסמים.

סיכון מוגבר להתפתחות מחלות או מצבים בריאותיים כמו לחץ דם גבוה, מחלות לב, סוכרת והשמנת יתר.

הזדקנות מהירה ופירוק קולגן וכתוצאה מכך קווים דקים, פיגמנטציה לא אחידה והפחתת גמישות העור.

אם אתה מתקשה בשינה או נאבק בקביעות עם נדודי שינה או כל סוג אחר של הפרעת שינה, אתה מוזמן לנסות תוכנית טיפול בדיקור סיני. בשילוב עם שיטות הרגעה שינה אחרות מרגיעות כמו מדיטציה ותה צמחים, טיפולי דיקור סיני יכולים לשפר את שנתכם ולשפר את בריאותכם.

סובלים מבעיות שינה ? 

רוצים לנסות את הדיקור היפני כדי לפתור את בעיית השינה ? 

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור אליכם תוך זמן קצר.