בעיות שינה

 למה כל כך חשוב לשפר את איכות השינה? וגם – איך עושים את זה.

פתרון כולל לבעיות השינה מכל הסוגים!

בשורה משמחת מאד לסובלים מבעיות שינה מכל הסוגים – הרפואה הסינית- והטכנולוגיה המודרנית חברו יחד כדי להעניק לכם פתרון מושלם לבעיות השינה.

באמצעות טיפול חדשני המשלב דיקור סיני עם טכנולוגיה של לייזר רך ניתן לטפל כמעט בכל בעיות השינה.

הדיקור באמצעות לייזר הוא טיפול שהופך נפוץ יותר ויותר בעולם, והוא הוכח במחקרים רבים כיעיל בטיפול במגוון רב של בעיות שינה.

יתרונותיו של הדיקור באמצעות לייזר הוא שזהו טיפול שאיננו פולשני, לא כולל נטילת תרופות או כימיקלים משום סוג, לא כואב ובטוח לחלוטין.

מכיוון שהטיפול נעשה ללא מחטים כלל (השימוש בלייזר מחליף את המחטים) הוא נגיש גם לילדים בכל גיל, ולאנשים שהדקירה הרתיעה אותם מלהיעזר בדיקור סיני.

השילוב של מכשור רפואי בתוך הדיקור הוביל לכך שהנושא נחקר לעומק, בסטנדרטים של הרפואה המודרנית, גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינת יעילות רפואית, כדי לוודא שהטיפול שתקבלו הוא אכן יעיל, בטוח ואיכותי.

מי סובל מבעיות שינה? קל יותר לשאול מי לא…

"בעיות שינה" הוא שם למגוון רחב של הפרעות בשינה שפוגע בכמעט 80% מהאוכלוסייה הבוגרת, החל מנדודי שינה כרוניים (אינסומניה) בקצה אחד של הסקאלה ועד שינה איכותית אך לא ארוכה דיה בקצה השני.

כמובן שכדי לפתור את הבעיות יש קודם כל לאתר את המקור, זה יכול להיות חוסר איזון הורמונלי, לחץ ומתח נפשי, כאב כרוני ועוד.

מכיוון שהדיקור הסיני בכלל, ודיקור בלייזר בפרט, מטפל בכל אחת מהבעיות האלה על ידי התאמת הטיפול הנכון לפי אופי הבעיה והמטופל, ניתן בעזרתו לפתור גם מגוון רחב של בעיות שינה.

ישנן גם פעולות נוספות שניתן לעשות כדי לשפר את איכות השינה עוד לפני שמגיעים לטיפול, ולעיתים הפעולות האלה פותרות את הבעיה לחלוטין,

אך לפני שנגיע לכל הפתרונות, חשוב להבין – למה השינה כל כך חשובה לנו?

למה בכלל אנחנו ישנים?

ציפורים עושות את זה, דבורים עושות את זה, דובי קוטב עושים את זה המון, אבל בעצם…

מדוע בני אדם ישנים?

למרבה ההפתעה, אין לנו עדיין תשובה מלאה לכך!

בעוד שלפעולות אחרות שלנו כמו נשימה, אכילה וכו' – יש הסבר פשוט ומובן,

התפקיד המלא של השינה הוא עדיין תעלומה.

אין ויכוח שהשינה חיונית לבני האדם (כמו לרוב בעלי החיים), אך מה הם כל תפקידיה ומה קורה בגוף ובמוח בזמן השינה? כנראה שעדיין רב הנסתר על הגלוי.

ובכל זאת, עם השנים מתגלים עוד ועוד תפקידים והשפעות של השינה על גוף האדם.

כולנו כמובן מכירים את התופעות ה"ברורות" של חוסר שינה – עייפות, חוסר ריכוז, חוסר אנרגיה וכו'.

כולנו יודעים שלפני ימים חשובים – פגישות מכריעות, מבחנים, הופעות וכו', אחד הדברים החשובים ביותר שנוכל לעשות הוא שנת לילה איכותית וארוכה.

אנחנו גם יודעים היום שבמהלך שינה הגוף מבצע "תחזוקה", התאוששות וריפוי (לא מספיקה "מנוחה". צריך לישון!), למשל – אחד המרכיבים העיקריים בהחלמה של ספורטאים מפציעה הוא שינה איכותית וארוכה כל לילה לאורך תקופת ההחלמה.

ישנן גם השפעות של שימור אנרגיה, הטמעת מיומנויות וידע, גדילה והתפתחות אצל ילדים ועוד.

אנשים שלמדו מיומנות חדשה לראשונה, בדרך כלל טכניקה פיזית כמו זריקה לסל, סקי, להטוט עם כדורים או משימות אחרות שמשלבות קשר עין יד עם טכניקה שצריך "לחשוב עליה" מספרים כי השיפור המשמעותי הגיע בין היום הראשון לשני, אחרי שנת לילה טובה, למרות שלא היה שום תהליך אימון או למידה בין סוף היום הראשון לתחילת השני.
השינה פשוט גרמה ל הם "להפנים" את המיומנות החדשה.

גם הזיכרון שלנו זקוק לשינה טובה ואיכותית – "שינה עמוקה"

לאחרונה התגלתה השפעה נוספת של השינה – שיפור הזיכרון ומניעת שכחה בקרב קשישים.

במחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי נמצא כי ירידה באיכות השינה פוגעת בתפקוד הזיכרון לטווח קצר.

בניסוי שנערך בהובלת ד"ר ברייס מנדר נמצא כי נבדקים שישנו שנת לילה איכותית של 8 שעות הראו שיפור ביכולות הזיכרון, ואילו נבדקים שישנו שנת לילה של 8 שעות אך שינה לא איכותית (איכות השינה נמדדה על ידי הזמן בו בילו הנבדקים בשלב של "שינה עמוקה") לא הראו את אותו השיפור, ולמען האמת לא הראו שיפור כלל יחסית לתוצאות ביום הקודם.

כיום, שלב השינה העמוקה נחשב לשלב החשוב ביותר בשינה, ולא "שנת החלום" כפי שהיה נהוג לחשוב בעבר. יכולת המעקב אחרי מדדים פיזיולוגיים, אפילו במכשירים ביתיים כמו שעונים חכמים (ממש חכמים…) בשילוב עם הידע שהולך ונצבר לגבי שלבי השינה ותפקידיהם השונים מלמדים אותנו שלא רק הזמן המוקצב לשינה חשוב, אלא גם לאיכות השינה יש השפעה מכרעת על בריאותנו.

סימפטומים רבים המופיעים בעקבות שינה לא מספיקה, לא איכותית ונדודי שינה – החל מלחץ ומתח (שמשפיעים על הבריאות הכללית) ועד חוסר איזון במשקל הגוף, וכמו שהוזכר כבר במאמר, גם תופעות של החלמה איטית, פגיעה בזיכרון ועוד.

פעמים רבות אנחנו קופצים לטפל בסימפטום עצמו, כששורש הבעיה בכלל טמון בשינה.

איך ניתן לטפל בסימפטומים הנובעים מירידה באיכות השינה?

מטפלים במקור! ודואגים לשינה איכותית ורציפה לילה אחרי לילה.

קל להגיד…

אך כשלמעלה מ-20% מהמבוגרים סובלים מנדודי שינה כרוניים,

למעלה מ 50% מהאוכלוסייה מחפשים עזרי שינה בצורת תרופות או תוספים טבעיים,

וכמעט 80% מכולנו ישנים פחות מידי באופן קבוע,

כנראה שקשה לעשות.

כללים בסיסיים לשיפור איכות השינה

מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לשפר את איכות השינה?

לרפואה הסינית פתרונות מגוונים לבעיה הזו,

ישנם טיפים כלליים, למשל –

  • להקפיד להיכנס למיטה ב 22:30-23:30 ולהתעורר ביקיצה טבעית עם הזריחה – החשיבות פה היא לא רק לשעות בהן הולכים לישון ומשכימים, אלא גם ליצירת תבנית קבועה החוזרת כל לילה.
  • להימנע מאור כחול של מסכים לפחות שעה לפני הכניסה למיטה – זה אומר שלפני השינה לא רואים טלוויזיה, לא עובדים על המחשב, לא מתעדכנים בטאבלט וגם … בלי הטלפון. אז מה כן? ספר יכול לעבוד, וגם שיחה טובה ורגועה עם החצי השני (לזוגות שבינינו). האזנה למוזיקה, מדיטציה ועוד.
  • לא לאכול ארוחה גדולה בסמוך לזמן השינה – נכון, ארוחה טובה "מפילה אותנו" וכל מה שבא לנו זה לישון, אבל כשהגוף עסוק בעיכול (ומכאן הירידה באנרגיה והרצון לישון), איכות השינה נפגעת.
  • לישון ב"תנוחת עובר" – שכיבה על הצד עם בירכיים מקופלות לכיוון החזה
  • להימנע מפעילות ספורטיבית סמוך לשינה – הפעילות הספורטיבית משחררת הורמונים שמשאירים אותנו ערים, דרוכים ונרגשים. לנסות לכפות על הגוף שינה במצב הזה, יוביל אותנו לשינה לא איכותית.
  • לדאוג לחדר מאוורר, לא לישון עם הראש קרוב למקור חום – זרימה טובה של אויר בחדר מומלצת תמיד, על אחת כמה וכמה בזמן שינה.
  • להימנע מכריות גבוהות – כרית אחת, לא גדולה, כדי לאזן את הפער בין גובה הכתף / שכמות לגובה הראש בזמן שכיבה על הצד או על הגב, זה כל מה שנחוץ.
  • שימוש בצמחי מרפא – ישנם צמחי מרפא שונים שיכולים לעזור באיכות השינה, וישנן דרכים שונות ומגוונות להשתמש בהן, החל מחליטה לשתייה, ועד כרית צמחי מרפא שעליה מניחים את הראש

וישנם כללים נוספים שניתן להתאים באופן אישי, כל אחד לפי המאפיינים והצרכים שלו.

דיקור בלייזר לפתרון בעיות שינה – יעיל, מהיר וללא תופעות לוואי

אך לפעמים, הבעיה עמוקה יותר, ובמקרים האלה מומלץ לטפל באופן אקטיבי באיכות השינה ע"י דיקור.

שימוש בדיקור בלייזר כמענה לבעיות שינה נבדק והוכח כיעיל וזהו כיום טיפול מקובל לפתרון בעיות שינה.

הדיקור בלייזר הוא טיפול מהיר יותר מהטיפול המסורתי, בעל טווח פעולה רחב יותר, ללא כאבים וללא חשש ממחטים.

הטיפול בטוח לחלוטין וניתן ליישום בכל גיל ובכל מצב בריאותי.

עוד על שימוש בדיקור בלייזר לפתרון בעיות שינה ניתן לקרוא כאן.

ניתן אף למקד את הטיפול לדיקור אוזן באמצעות לייזר. זהו טיפול ממוקד שהוכח כיעיל במיוחד עבור חלק מהגורמים לירידה באיכות השינה. על דיקור אוזן באמצעות לייזר ניתן לקרוא בהרחבה כאן.

ההתאמה של הטיפול הספציפי לבעיית השינה שלכם ייקבע ביחד עם המטפל אחרי האבחון הראשוני של הבעיה. חשוב להכיר את האפשרויות השונות ולוודא שמי שמטפל בכם מכיר את כולן ויודע להתאים לכם את הטובה ביותר.

זיכרו – בעיות שינה, שינה לא איכותית, שינה לא רצופה ועוד, הן פעמים רבות מקור לבעיות ולסימפטומים רבים אחרים, והדרך הטובה ביותר לטפל בסימפטומים אלה תהיה פשוט לפתור את בעיות השינה.

להתייעצות, פרטים נוספים, או קביעת טיפול – מוזמנים ליצור קשר:

אורן זיו  050-7302044

  • הבסיס לכל טיפול מוצלח בכל שיטה הוא יחסי אמון מלאים בין המטופל והמטפל.
    זה מתחיל פשוט בשיחה.
    לחצו על הכפתור וצרו קשר, ונבין בצורה הטובה ביותר איך אוכל לשפר את איכות החיים שלכם.

סובלים מבעיה שינה? 

רוצים לדעת איך דיקור סיני משולב עם לייזר יכול לעזור לכם ? 

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם