אורך חיים בריא

כולם רוצים להיות בריאים מאושרים ולרכוש אורח חיים בריא אבל איך גורמים לזה לקרות?

מה הם המרכיבים של אורח חיים בריא? האם יש דרך אחת שמתאימה לכולם או שלכול אחד מתאימה דרך משלו?

אורח חיים בריא מורכב ממספר גורמים הכוללים את – איכות המזון שאנו צורכים, כמות וסוג הפעילות ספורטיבית שאנו מבצעים, איכות האוויר שאנו נושמים, כמות ואיכות השינה שלנו ותחושת הסיפוק שאנו חווים.

אז איך מתחילים מה הצעד הראשון לעבר בריאות טובה יותר ?

הצעד הראשון בתהליך הוא הכרה והבנה שצריך לעשות שינוי. אם זה בגלל תחושה פיזית לא נעימה, השמנה, או חוסר סיפוק כללי שגורם לנו להבין שצריך לעלות על נתיב חדש.

שלב ראשון איסוף  מידע

אחריי שהכרנו בעובדה שמשהו צריך להשתנות השלב הבא יהיה לחפש את הדרך המתאימה עבורנו. זה הזמן לקרוא ללמוד ולחפש מידע.

 איך אוספים מידע ?

מתחילים לקרוא על הנושא לראות תוכניות שעוסקות באורח חיים בריא, לאט לאט מגבשים דעה ומוצאים את הדרךהמתאימה ביותר עבורכם.

בחירת הדרך

כול אחד בוחר לו את הדרך המתאימה ביותר עבורו. אדם אחד מתחיל לעשות מדיטציה האחר מחליט לשחות כול יום ויש מי שמשנה את התזונה, חשוב להבין שאין דרך אחת נכונה לכולם וכול אחד מוצא את דרכו.   

איך בוחרים את הדרך ?
כול מסע של 120 ק"מ מתחיל בצעד אחד קטן .

כול אחד בוחר את הדרך לפי נטיות ליבו והכרתו את עצמו. יש אנשים שעושים שינוי דרסטי ביום אחד ויש כאלו שמתאים להם לעשות שינויים איטיים. חשוב להבין מה מניע אותנו ואיזה דפוסי התנהגות היינו רוצים לשנות, ברגע שנהיה מודעים לדפוסי ההתנהגות שלנו נדע לשנות אותם. 

יצירת הרגלים

בין אם בחרתם לרוץ כול יום או שבחרת לרכוב על אופניים, פיתוח הרגלים הוא שלב חשוב מאוד ביצירת אורח חיים בריא. הקפידו בהתמדה לשמור על ההרגלים ותראו שתוך זמן קצר הרגלים הופכים לשגרה. זיכרו ששינוי בדפוסים דורש תשומת לב רבה סבלנות וחמלה עצמית, גם אם הצבתם לעצמכם יעד ולא עמדת בו אל תתיאשו ואל תכעסו על עצמכם, נסו להצליח בפעם הבאה תמיד עם חיוך.

איך בוחנים אם בחרנו בדרך נכונה?

התשובה לשאלה הזו היא מאוד פשוטה. אם אנחנו מתלהבים ומוצאים עניין בשינוי שעשינו, סימן שאנחנו בדרך הנכונה. במידה ואנחנו כל הזמן ממציאים תרוצים לא להתמיד בדרך שבחרנו, יכולות להיות לכך כמה סיבות : האחת היא שלא בחרנו את הדרך שמתאימה לנו, ואז פשוט נסו לבחור בדרך שונה. אם בחרתם לעשות ספורט מסויים נסו לשנות את סוג הספורט או אולי לשנות את התדירות. הסיבה השנייה שיכולה להיות היא התנגדות פנימית לשינוי, במקרה כזה הדרך היחידה שלנו להצלחה היא הכרה בדפוס שלנו ונסיון לשנותו. 

נקודות לעידוד עצמי

פתחו הרגל חדש לתת לעצכם תפיחה על השכם בכול פעם שאתם עומדים ביעדים שהצבתם לעצמכם, ובו זמנית היו סלחנים לעצמכם גם אם לא עמדתם ביעדים שלכם. החוכמה היא לדעת מתי לדרוש מעצמכם ומתי לוותר, זאת אומנות שכדאי לפתח. 

 מציאת זמן פנוי וארגון סדר יום

אחד הדברים החשובים באימוץ אורח חיים בריא הוא אירגון הזמן וסדר היום. נסו לארגן לעצמכם את הזמן, ופנו שעה יעודית לפעילות אותה בחרתם לעשות.

 הגדרת יעדים כן או לא ?

גם כאן כול אחד בוחר בדרך שמתאימה עבורו. לאחד הגדרת יעדים מכניסה אותו למסגרת ותומכת בו בתהליך ואצל האחר הגדרת יעדים מלחיצה וגורמת לו לוותר מראש מהחשש לא לעמוד ביעדים שהוא עצמו קבע. הכירו את עצמכם ובחרו את הדרך המתאימה עבורכם הדרך שתביא אותכם לתוצאות הרצויות.

 ההתמדה היא סוד ההצלחה

לאורך הדרך קיימות נקודות שבירה רבות. אם החלטם החלטה נחושה להתמיד, כדאי שתזכירו לעצמכם את זה בכול פעם שתיתקלו בקושי. זיכרו תמיד את הסיבה שבגללה התחלתם את התהליך, אותו רגע שגרם לכם לעשות שינוי הוא רגע מאוד חזק שימרו אותו בזכרונכם וריתמו אותו לטובתכם זה יכול לעזור לכם לצלוח את הקושי. זיכרו את טובת משפחתכם והבינו שבריאותכם חשובה גם להם. 

כלי פשוט וקל שיכול לסייע לכם בדרך הוא הכתיבה, הקדישו מחברת לשינוי וכתבו בה את כל הצעדים הקטנים שעשיתם והשינויים, חיזרו אליה מידי פעם וראו כמה כבר עברתם וכמה התקדמתם, זה מצויין בעיקר ברגעים שבהם אתם נשברים.

שלחו הודעה